9

بازار داغ هیپنوتیزم در شبکه‌های مجازی


هیپنوتیزم

اقتصاد 24- هیپنوتیزم همیشه در تاریخ بشر به نام های مختلف وجود داشته و برای تسکین درد و درمان بیماری ها به کار می رفته است. تقریباً در صد سال اخیر و با رشد تحقیقات علمی، تأثیر و نحوه عمل هیپنوتیزم آشکارتر شده و در بسیاری از موارد از جمله اضطراب کاربردهای فراوانی دارد. اما بسیاری از اوقات هیپنوتیزم به دلیل ماهیت اسرارآمیز و جادویی خود به عنوان ابزاری برای کسب درآمد و کلاهبرداری توسط افراد سودجو مورد استفاده قرار می گیرد و ناآگاهی افراد در این زمینه نیز راه را برای آنها هموار می کند.

امروزه افرادی در فضای مجازی که ظاهراً برخی از آنها دارای مدارک معتبر هستند، به دنبال کسب درآمد از هیپنوتیزم از هر طریقی هستند و در حین هیپنوتیزم شخص دیگری، فیلم هایی از خود منتشر می کنند که گویی او را مثله می کنند و از وجود خود محروم می کنند. حتی اگر این ویدئوها واقعی باشند، استفاده نمایشی از هیپنوتیزم خارج از حیطه اخلاق حرفه ای است و نباید انجام شود.

تصور عمومی از هیپنوتیزم همیشه با آنچه که هیپنوتیزم در واقع هست و انجام می دهد متفاوت بوده است. تاریخچه هیپنوتیزم بسیار طولانی است و نحوه کار آن بسیار پیچیده و علمی است و در اینجا سعی می کنیم مواردی را که همه باید در مورد هیپنوتیزم بدانند به اختصار بیان کنیم تا دچار گمراهی این افراد نشوند.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم را می توان به عنوان حالتی از هوشیاری یا هوشیاری در حالت بیداری در نظر گرفت که در آن توجه از محیط نزدیک جدا می شود و توسط تجربیات درونی مانند احساسات، شناخت و تجسم جذب می شود. القای هیپنوتیزمی شامل تمرکز توجه و درگیر کردن تخیل تا جایی است که تصور واقعی به نظر برسد.

متخصص و مشتریان با استفاده از پیشنهادات و پذیرش آنها یک واقعیت هیپنوتیزمی ایجاد می کنند. حالت‌های سحرآمیز هر روز بخشی از تجربه‌های عادی انسان ما هستند، مانند غرق شدن در یک کتاب خوب، رانندگی در مسیری آشنا بدون یادآوری آگاهانه، هنگام دعا یا مراقبه، یا درگیر شدن در یک فعالیت یکنواخت یا خلاق. آگاهی و آگاهی ما از محیط اطرافمان در پیوستاری از آگاهی درونی ما قرار دارد، بنابراین در این موارد تمرکز یک فرد در درجه اول درونی است، اما او لزوماً تمام آگاهی بیرونی خود را از دست نمی دهد.

هیپنوتیزم چه فوایدی می تواند داشته باشد؟

هیپنوتیزم را می توان به عنوان حالتی از آگاهی در نظر گرفت که فرد می تواند یاد بگیرد که آگاهانه و عمدا برای اهداف درمانی به آن برسد. سپس نکاتی به صورت شفاهی یا از طریق تجسم برای نتیجه مورد نظر داده می شود. این ممکن است برای کاهش اضطراب، دسترسی به آرامش و راحتی، کمک به عوارض جانبی دارو، کمک به کاهش درد یا سایر علائم باشد. هیپنوتیزم می تواند یک تجربه مفید برای افراد مضطرب باشد.


بیشتر بخوانید:این 4 نکته 6 سال به عمر شما اضافه می کند


با این حال، مزیت اصلی حالت هیپنوتیزم افزایش تلقین پذیری و دسترسی به ارتباطات ذهن و بدن و پردازش ناخودآگاه است. هیپنوتیزم به خودی خود یک درمان نیست، اما می توان آن را ابزاری دانست که روند درمان روانی را تسهیل می کند. هیپنوتیزم غیرممکن ها را ممکن نمی کند، اما می تواند به افراد کمک کند آنچه را که برایشان ممکن است باور کرده و تجربه کنند.

حالت های خواب آور در طول تاریخ بشر به نام های مختلف برای درمان استفاده شده است. اما به دلیل ماهیت عجیب آن، برخی آن را چیزی مرموز و جادویی توصیف می کنند. مطالعه هیپنوتیزم پیچیده است و عوامل زیادی مانند زمینه، انتظارات و شخصیت بر پاسخ هیپنوتیزم تأثیر می گذارد.

ما باید از کلمات برای برانگیختن تخیل استفاده کنیم. برای وارد شدن به حالت هیپنوتیزمی باید توجه متمرکز شود و راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. شعله شمع یا صفحه نمایش کامپیوتر می تواند یک تمرکز بصری باشد. تمرکز شنوایی می تواند موسیقی یا آواز باشد و القاء می تواند شامل آرامش عضلانی باشد.

آیا همه مردم هیپنوتیزم می شوند؟

بارها در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی هیپنوتیزم به گونه ای به تصویر کشیده می شود که فردی که تجربه بالایی در این کار دارد می تواند تنها با نگاه کردن به چشمان فرد دیگری را هیپنوتیزم کرده و کنترل کند. در اینجا باید یک بار دیگر اشاره کنیم که هیپنوتیزم در واقع نوعی تلقین است و اولاً اگر کسی نمی خواهد هیپنوتیزم شود و ثانیاً اگر می خواهد هیپنوتیزم شود همه افراد نمی توانند این کار را انجام دهند. افراد با تلقین پذیری بالا تمایل دارند به هیپنوتیزم بهتر پاسخ دهند و تحقیقات نشان می دهد که تلقین پذیری یا توانایی هیپنوتیزم شدن یک ویژگی ژنتیکی است.

آیا تغییرات هیپنوتیزم دائمی است؟

مطالعات نشان می دهد که وقتی هیپنوتیزم برای کاهش استرس یا درد استفاده می شود، تغییرات ایجاد شده بسیار کوتاه مدت هستند و گاهی تنها چند ساعت طول می کشند. و برای اینکه تاثیر هیپنوتیزم را در زندگی روزمره احساس کنید نیاز به تکرار و زمان زیادی دارد. نکته دیگر این است که هیپنوتیزم به تنهایی درمان کننده مشکلات روانی نیست و معمولاً همراه با سایر انواع روان درمانی استفاده می شود.

به طور کلی امروزه هیپنوتیزم یک روش علمی برای کاهش درد و استرس و مشکلات روحی است که می تواند تا حدودی موثر باشد اما هیپنوتیزم قابلیت معجزه را ندارد. هنگامی که با تبلیغات هیپنوتیزم در رسانه های مختلف مانند «خود هیپنوتیزم برای جذب عشق»، «با هیپنوتیزم خاطرات گذشته را فراموش کنید» و مواردی از این دست مواجه شدید، در نظر داشته باشید که باید از این رویکرد علمی انتظارات و انتظارات واقع بینانه داشته باشید، زیرا باور این تبلیغات سود تنها منجر به ناامیدی و ناامیدی بیشتر می شود.

منبع: اخبار آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا